Foorumi / Uusimmat keskustelut / Järkevä verkkokauppa?

wingstofly12pv sitten
Kategoria: tekniikka

Järkevä verkkokauppa?

Hei, olisi tarkoitus pystyttää omien sivujen yhteyteen verkkokauppa omille tuotteille. Myynti tapahtuisi kausiluontoisesti eli verkkokauppa käytössä 3-4 kk vuodesta. Löysin pari palveluntarjoajaa joiden kanssa ei tarttis sitoutua pitkiin sopimuksiin, vaan tälläinen todelliseen käyttöön perustuva hinnoittelu onnaa.

Ongelmana on maksuvaihtoehdot, jos haluaisi verkkokauppaan pankkien painikkeet, maksaa se ihan älyttömästi? Onko kellään kokemusta, mitä kautta saisi mahdollisimman edullisesti verkkokaupan jossa yleisimmät pankkivaihtoehdot, laskumahdollisuutta ei tarvitse.
Jampsu9pv sitten
Yksittäin ei kannata lähteä pankkien kanssa sopimaan verkkomaksuista, jollei myyntiä ole kuukausitasolla kymmeniä tuhansia euroja, vaan kannattaa tehdä soppari jonkun maksupalveluita tarjoavan firman kanssa. Omakohtaisia kokemuksia on Checkout-nimisestä lafkasta. Firman yhtenä isoimpana omistajana on Osuuspankki. Löytyy siis täältä: https://checkout.fi.

Voit valita joko kk-maksullisen tai kk-maksuttoman paketin, veloittavat aina pari prosenttia jokaisesta transaktiosta. Ainakin allekirjoittaneen mielestä ihan ok-diili verrattuna siihen, että maksat useamman sata euroa per pankki verkkomaksusopimuksesta ja siihen vielä kk-maksut päälle ja tämä tosiaan x-määrälle pankkeja. Plus että jos tulee jotain muutoksia, niin joudut säätämään kaikki aina pankkikohtaisesti.

Selvittelin itse samaa asiaa pari kk sitten ja Suomesta noita vastaavia palveluntarjoajia löytyy viitisen kappaletta. Pikkaisen on eroa hinnoitteluissa jne. mutta sisällöltään ovat aika samanlaisia kaikki. Jottei syytetä mainostajaksi niin Paytrail ja Maksukaista olivat ainakin kaksi muuta, googlettelemalla löytyy lisää.

Tuota kautta saat sitten suomalaisten pankkien verkkomaksut sekä pankki-/luottokorttimaksut toimimaan verkkokaupassasi. Verkkokauppaakaan ei kannata lähteä itse koodaamaan, vaan melkein käyttää jotain valmista palveluntarjoajaa, jolloin kaupan saat pystyyn ihan konffaamalla ilman koodaamista. Itse päädyin Vilkas Oy:n kauppaan. Noitakin löytyy googlaamalla lisää.

Testailin itse 4-5 palveluntarjoajaa ottamalla demotunnukset käyttöön ja pistämällä kaupat noissa jokaisessa pystyyn. Itse päädyin Vilkakseen monipuolisten integraatioiden ja sopimuskumppaneiden myötä. Plus että jos idea lähtee lentoon, niin taipuu sitten jatkossa isompaankin juttuun. Niin ja itse asiassa se, että tuki vastaili vuorokauden-kahden sisällä kaikkiin kyssäreihin, vaikka olin "vain" testaaja-asiakas Mutta tosiaan noita on muitakin. Oikeastaan tosi negatiiviset kokemukset jäi vain kotisivukone.fin verkkokauppa-palvelusta. Kehitys tuntui olevan aika olematonta ja ominaisuudet vähäiset plus tuki täyttä kuraa. Kotisivukoneen tukifoorumi oli muistaakseni ihan julkinen, eli sieltä kannattaa käydä myös muiden käyttäjien palautteita katselemassa, jos mun kirjoitukset ei vakuuta :) Tai tuo kannattaa käydä ainakin katsomassa, jos olet jostain syystä päätymässä ko. palveluun.

Noissa valmiskaupoissa kannattaa tsekata lähinnä se, että mitä valmis-integraatioita tarjoavat kauppaan mukaan ja tuleeko niistä jotain erillistä hinnoittelua. Itse tsekkailin seuraavanlaisia asioita, mutta toki tämä sitten vaihtelee kunkin oman tarpeen mukaan:
-Maksutavat (verkkomaksu, pankki-/luottokortit, paypal, lasku/osamaksu jne.
-Logistiikka (posti, matkahuolto, ärräpaketti jne.)
-Tilaustenkäsittelyn helppous
-Automaattiset meilipohjat kuten tilausvahvistukset, kuitit jne.
-Käytön käyttäjien seuranta esim. Google Analyticsillä
-Integraatio taloushallintoon (tilitoimisto tai oma softa esim. passelit jne.)
-Verkkokaupan look&feelin muokkaus
-Tuotevalikoiman muokkaus, voiko tehdä esim. excel import/export
-Tuotteiden ominaisuudet (kuvat, parametrit, asiakkaan personointi jne.)

Tuossapa nyt jotain vähän tajunnanvirtamuodossa kirjoiteltuna. Toivottavasti oli edes jotain jeesiä :)
rafaelkarismarafaelkarisma9pv sitten
Otin ite käyttöön ilmaiseksi MyCashflown johon sain Paytrailin ilmaiseksi kaikki maksutavat. Ainoastaan komissio pitää maksaa myydyistä tuotteista.

Wordpress johon verkkokaupaksi WooCommerce on kanssa ilmainen alusta mutta maksutavat maksaa sen ~70e/vuosi
MinsiMinsi6pv sitten
Finqu voisi sopia tuohon käyttöön. Kaupan saa tarvittaessa tauolle jolloin kk-maksukaan ei juokse. Verkkopankkimaksut saa nopeasti käyttöön Finqussa ilman kk-maksuja (palveluntarjoajana Verifone), maksuista menee pieni provikka. Plussana Schenkerin R-kioskipaketti valmiiksi integroituna toimitustapana, ei vaadi mitään erillistä sopimusta.
  • Sinun pitää kirjautua sisään voidaksesi osallistua keskusteluun.
    Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, voit luoda sen hetkessä profiilinluonti-sivulta